Navnestof hitter – folk følger folk

aug 9, 2021Bliv synlig i medierne

 

Julie Lindegaard er ekspert i PR og kommunikation. Hun arbejder især i kultur- og oplevelsesbranchen, hvor hun også har flere bestyrelsesposter. 
Hun er forfatter til blandt andet bogen Bliv synlig i medierne og arbejder ofte som moderator og vært på konferencer, debatter og seminarer. 
Julie Lindegaard er uddannet journalist og har mere end 20 års erfaring med kommunikation, medier og PR. Hun har en baggrund som radiovært i DR og Radio4, kommunikations- og salgschef på Odense Teater samt udviklingschef i FilmFyn. 

Husker du at fortælle, når du skifter job?

De fleste af os ved godt, at det giver masser af likes og skønne kommentarer fra netværket, når vi deler det på sociale medier, som Facebook og Linkedin. Men deler du det også med dit faglige netværk, og dem, der gerne vil følge dig?

De fleste overser muligheden for synlighed, når de ikke fortælle om jobskifte til nichemedier, fagmedier og dagblade. 

Og navnestoffet er HOT stuff. Navnestoffet er noget af det mest læste. Vi elsker at læse om hinanden – så kom igang. Send tre-fem linjer til navneredaktionerne om dit jobskifte. Nogle steder kan du selv taste det ind 🙂 

Og hvorfor? 

Fordi det skaber synlighed. Og du har som leder brug for synlighed. Jeg har sagt det 1000 gange før – og gør det gerne igen – folk følger folk – ikke virksomheder. Se på Elon Musk og Tesla – hvem tror du har flest følgere på sociale medier. Vi følger folk. Derfor skal du give andre muligheden for at følge dig ved at fortælle dem, hvor du er. Du er dit eget brand – selv om du er ansat i en stor organisation, leder for en mindre virksomhed eller chef. og i øvrigt bliver din virksomhed jo også nævnt, når du skifter job – både den du forlader og den du kommer til – så dobbelt op på PR point der! 

Her er nogle af de steder du  – som kulturleder eller kommunikationschef – kan overveje at dele dit jobskifte:

Kulturmonitor
Politiken
Altinget
Iscene
Journalisten
Kforum
MediaWatch
Markedsføring
Dit regionale dagblad (for mit vedkommende Fyns Amts Avis og Fyens Stiftstidende
Berlingske

Og tager jeg så min egen medicin? I februar skrev Kulturmonitor om mit jobskifte, og så kom jeg fra det igen. Men i dag har jeg sendt ud og opdateret og straks prydede jeg forsiden af journalisten – ihvertfald et øjeblik. Og lidt er bedre end intet. 

Julie Lindegaard

Julie Lindegaard arbejder med rådgivning af ledere og talspersoner, der ønsker styrket synlighed.  Hun er uddannet journalist tidligere vært på DR, udviklingschef  på FilmFyn samt kommunikations- og salgschef på Odense Teater mv. 
Kontakt: Tlf. 20717141 
post@julielindegaard.dk